Fondacija CPI je u saradnji sa Općinom Ilidža dogovorila razvoj projekta koji za cilj ima poboljšanje kvalitete života u lokalnoj zajednici. CENTAR 72 će predstavljati jedinstven informacioni sistem u Bosni i Hercegovini kojim se u roku od samo 72 sata rješavaju komunalni problemi građana. Služi za bolje upravljanje općinom i jačanje partnerstva između lokalne zajednice i građana.

PROMJENA
Glavna promjena koju će ovaj projekat uvesti jeste uvid vlasti u bit problema koje imaju lokalne zajednice, te poboljšanje kvaliteta života u lokalnoj zajednici. Zahvaljujući ovom projektu za rješavanje problema građana sada je dovoljan pristup Internetu i portalu projekta ili Android aplikaciji. Cijeli sistem je osmišljen da bi bio na usluzi građanima i kao takav stoji na raspolaganju 24 sata dnevno. - Problem se može prijaviti 24 sata 365 dana godišnje - U roku od 72 sata građani će dobiti odgovor o status rješavanja problema. Također, projekat će pomoći u podizanju efikasnosti same općine u komunikaciji s građanima. Tamo gdje je za reakciju na određenu primjedbu, trebalo 4 ili 5 nivoa birokratije, sada će biti potrebna 1 ili 2 osobe, što će znatno doprinijeti brzini rješavanja problema..
TEHNOLOGIJA
Problem koji posjeduje lokalna zajednica moći će biti prijavljen putem web stranice Opštine Ilidža ili putem Android aplikacije koja će biti besplatno dostupna na Internetu. Web stranica i Android aplikacija će imati jednostavan formular gdje korisnik odabere kategoriju problema (čišćenje ulica, građevinska inspekcija...), kratko opiše problem, opcionalno up-loaduje slike problema, te locira problem na karti. Ukoliko ne bude značajnije zloupotrebe portala, korisnici portala će imati trajnu opciju da ostanu anonimni. Svi problemi i zahtjevi bi bili objavljeni na stranici, te u roku bi dobili određeni status (rješen, zaveden, upravni postupak...). Web stranica i Android aplikacija bi bile front end, koji je odgovoran za prikupljanje inputa a backend bi bila jedna baza podataka koja grupiše podatke po kategorijama koje korisnik odabere, te tako razvrstane šalje nadležnoj instituciji ili preduzeću.
VREMENSKI OKVIR I CILJEVI
Kroz projekat CENTAR 72, građani će se uključiti u proces lociranja i definisanisanja problema te će pregledan izgled web stranice omogućiti uvid u efikasnost i brzinu rješavanja tekućih problema u zajednici. Etabliranjem ovakvog sistema jačaće se partnerski odnos između opštinskih vlasti i građana, a samim tim i povjerenje građana. Kroz prvih mjesec dana web stranica i Android aplikacija će biti razvijene i testirane. U slijedećih mjesec dana planirana je promocija kroz društvene mreže i predstavljanje prednosti portala i aplikacije građanima.
IZGRADNJA ZAJEDNICE
Razvoj projekta CENTAR 72 pospješuje poziciju općine Ilidža te njihove lokalne samouprave. S obzirom da se radi o prvom projektu takve vrste u BiH, CENTAR 72 stavlja općinu Ilidža daleko ispred ostalih opština što prvenstveno omogućava bolju reputaciju te uspješnije privlaćenje investicija. Promocija portala i aplikacije će se raditi kroz društvene mreže, QR kodove, te kroz web stranice nevladinih organizacija kao i oficijelnu web stranicu Opštine Ilidža. Prednost koju posjeduje ova ideja u odnosu na druge slične ideje je da će Općina Ilidža aktivno sudjelovati u implementaciji projekta i aktivno ga preuzeti na svoj web site, što doprinosi izgradnji kapaciteta eVlade na općinskom nivou, boljim uslugama građanima i istovremeno koristi prednosti jačanja partnerstva između općinske vlasti i krajnjih korisnika projekta – građana. Objedinjujući rad svih komunalnih preduzeća u opštini Ilidža, CENTAR 72 omogućava rješavanje problema, primjedbi i zahtijeva građana, raspolaganje sredstvima na nov, moderan i funkcionalan način zasnovan isključivo na tehničnim podacima i činjenicama.
ODRŽIVOST
Projekti tipa ovog svoju održivost zasnivaju najviše na stepenu prihvaćenosti od strane vlasti. Opština Ilidža usvojivši ovaj projekat kao alat za komunikaciju sa lokalnom zajednicom dijelom osigurava samoodrživost projekta. Jedan od glavnih ciljeva ovog projekta jeste da CENTAR 72 kroz eventualne evente i promociju kroz socijalne mreže postane dio svakodnevnice pripadnika lokalne zajednice, čime se stvara baza za održivost projekta. Ukoliko se projekat pokaže uspješnim, biće ga moguće replicirati na ostale općine, čime će se osigurati i finansijska struktura za daljnji razvoj proizvoda.
VLASNIK PROJEKTA
Fondacija CPI, Općina Ilidža
DOPRINELI SU PROJEKTU
Aida Lušničkić, Elma Demir, Tanja Mičić, Elvir Kavazović, Sandro Drinovac, Damir Mehmedbašić,
Izvor: communityboostr.org