Javno preduzeće "Putevi RS" kao investitor izgradilo je tunel Stambolčić, kod Pala, bez neophodne građevinske dozvole.

"Ni meni nije jasno kako je došlo do toga. Sada su završeni radovi, a da nije bilo građevinske dozvole, bez koje je nemoguće dobiti upotrebnu dozvolu i pustiti tunel u saobraćaj", rekao je Miladin Gaćanović, pomoćnik ministra za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS.
On ističe da je inspekcija trebalo da reaguje i da zaustavi radove kao i za svaki objekat koji se radi bez potrebne dokumentacije i građevinskih dozvola.
Naime, problemi s građevinskom dozvolom za tunel Stambolčić nastali su jer je JP "Putevi RS" izvođača radova uvelo u posao misleći da postoji građevinska dozvola iz 1988. godine, kada je taj projekat započet.
Međutim, ta građevinska dozvola, iako kažu da je bila izdata i pravosnažna, nikada nije pronađena, s obzirom na to da je zgrada tadašnjeg investitora SIZ za magistralne i regionalne puteve BiH zapaljena tokom rata.
"Preko Arhiva BiH oni su pokušali da dođu do te stare građevinske dozvole. Sada su u situaciji da nisu našli staru građevinsku dozvolu, a u međuvremenu nisu pribavili drugu", kazao je Gaćanović, dodajući da su "Putevi RS" podnijeli zahtjev za građevinsku dozvolu te da je u toku postupak za izdavanje.
- Sada su u situaciji da nisu našli staru građevinsku dozvolu, a u međuvremenu nisu pribavili drugu, kazao Gaćanović.
Sa druge strane, u "Putevima RS" kažu da je građevinska dozvola, koja se sada traži, dopuna za građevinsku dozvolu iz 1988. godine "jer je bilo dopune projekta koji se odnosi na rasvjetu i ventilaciju tunela Stambolčić".
Takođe ističu da sa dopunom te dokumentacije rade i na pripremi za tehnički prijem objekta i dobijanju upotrebne dozvole, nakon čega će u narednih nekoliko dana tunel Stambolčić biti pušten u saobraćaj.
Međutim, u Ministarstvu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS kažu da još nema ni približno uslova da im se izda upotrebna dozvola s obzirom na to da ne postoji građevinska dozvola, koja je preduslov za nju.
"Nakon što dobiju građevinsku dozvolu, podnosi se zahtjev za izdavanje upotrebne, nakon čega se formira komisija za tehnički prijem objekta, izvrši se tehnički pregled da li su radovi izvođeni u skladu sa dozvolom i projektom i tek nakon toga se izdaje upotrebna dozvola", pojasnio je Gaćanović.
Podsjećanja radi, radovi na izgradnji tunela Stambolčić počeli su 2008. godine, a vrijednost dosad izvršenih radova je 16.035.000 KM.
Rokovi i cijena utvrđena prvobitnim ugovorom više puta su probijani, a iako tunel zvanično još nije pušten u saobraćaj, mještani Pala i okolnih opština samoinicijativno ga koriste jer, kako kažu, "40 godina čekaju na njegovu izgradnju i suludo je da ga niko ne koristi sad kad je završen".
Izvor: 6yka